MPG Blog
10 saveta za uspešan sampling u eri COVID-19
Sampling tj. podela uzoraka proizvoda u cilju povećanja prodaje, postoji od nastanka trgovine i zbog svoje troškovne efikasnosti i sposobnosti da odmah da rezultate nastavlja se sa njegovom upotrebom, čak i kada nam se čini da je svet stao. Sampling je jednostavno najbolji način da se upoznate sa novim proizvodom i da vas podseti na već dugo prisutne proizvode. Ipak, oblik u kojem će se organizovati distribucija uzoraka je stvar diskusije jer COVID 19 pandemija menja neke stvari, makar za izvesno vreme. Imajući u vidu da sampling često tagetira i stotine hiljada kontakata, uz značajna finansijska ulaganja u uzorke, osoblje i logistiku, važno je rešiti pitanja sigurnosti i ekonomičnosti u ovom periodu kako bi se osiguralo postizanje ciljeva..
1. Sigurnost osoblja i potrošača je na prvom mestu. Ako je to potrebno slobodno koristite maske, rukavice i sredstva za čišćenje ruku, to će pomoći da se smanji zabrinutost potencijalnih potrošača kada je sigurnost u pitanju. Obavezno obavite kvalitetne bezbednosne obuke za osoblje sa offline i online priručnicima i korak po korak uputstvima kako biste osigurali da su svi dobro upoznati sa potrebnim procedurama.
2. Uvek budite transparentni i iskreni u komunikaciji sa potrošačima ako neko postavi pitanje u vezi sa zdravstvenim i bezbednosnim merama.
3. Za sampling na otvorenom fokus treba da bude na zonama niske do srednje gustine (autobuske stanice, pijace, trgovi, parkovi, ulice) sa manje članova u timu za sampling kako biste osigurali održavanje bezbednosnih standarda, preporučenu socijalnu distancu i efikasnost. Izbegavajte koncerte, festivale i sportske događaje na kojima će se okupljati veliki broj ljudi u jednom području jer to smanjuje sposobnost kontrolisanja situacije i održavanja propisane distance. Da biste izbegli gužve uvedite mehanizam kvalifikacije za distribuciju uzoraka kako biste mogli da kontrolišete situaciju i izbegnete veliku koncentraciju ljudi na jednom mestu.
4. Prilikom sampling-a hrane preporuka je da se koriste uzorci u zatvorenim pakovanjima. Jasna komunikacija i edukacija osoblja o izvoru proizvoda je presudna za sticanje poverenja potrošača, a skladištenje i način podele na lokaciji moraju biti uz poštovanje svih sanitarnih standarda I vizuelno transparentni u svim fazama. Izbegavajte direktan kontakt sa hranom, potrebu za konzumiranjem na lokaciji i izloženost na otvorenom.
5. Ako je potrebno uraditi sampling hrane koja nije u zatvorenim pakovanjima, preduzmite najveće moguće mere bezbednosti, uključujući: obaveznu upotrebu maski i rukavica za osoblje; zaštitu izložene hrane prozirnom folijom; direktan kontakt sa hranom dozvoljen samo osoblju; smanjen direktan kontakt između osoblja za sampling i potrošača upotrebom kartonskih tanjira ili sličnog, za pojedinačne uzorke. Pregrade od pleksiglasa i posude sa poklopcima za zaštitu hrane koja je izložena javnosti su od velike važnosti, u protivnom ne organizujte ovu vrstu sampling-a.
6. Pravite kratkoročne i fleksibilne operativne planove kako biste ih na jednostavan način zaustavili ili izmenili u slučaju potrebe. Alternativna mesta i rezervna rešenja moraju biti sastavni deo svake planirane strategije kako bi se osigurao uspeh i umanjio rizik. Ovo treba da bude jasno iskomunicirano sa partnerima da biste izbegli fiksne obaveze koje bi mogle da dovedu do nepotrebnih dugoročnih troškova. Fleksibilnost i sposobnost prilagođavanja su ključni elementi.
7. Razmotrite projekte zajedničkog sampling-a (S-Box i slično), za određene ciljne grupe kako biste smanjili troškove i povećali sigurnost. Ciljanim pristupom komunikacija može doći do veće grupe dok se uzorak može isporučiti pojedinačno.
8. Razmotrite aktivnosti sampling-a sa partnerima u maloprodaji, HoReCa, medijima ili drugim. Na ovaj način se potrebe sampling tima i njihovog angažmana može smanjiti ili u potpunosti izbeći uz povećanje efikasnosti promocije.
9. Razmotrite sampling od vrata do vrata koji smanjuje direktan kontakt i omogućava vam da kontrolišete proces deljenja uzoraka i njegovu minimalnu izloženost spoljnim negativnim uticajima.
10. Povratne informacije potrošača putem digitalnih platformi. Dodatno nagradite potrošače kako biste povećali njihovu spremnost za engagement na društvenim mrežama i proširili domet sampling programa. Pronađite načine za kontinuirani digitalni kontakt sa potrošačima kako biste ih uključili u zajednicu pratilaca brenda i potrošača istomišljenika. Ovo će stvoriti lojalnost i dodatno poverenje u vaš proizvod i brend.
#sampling #covid-19